2014. augusztus 20., szerda

Kritika #1 - Dream or Reality?

*Hola drágáim* 

Mindenképp szerettem volna nektek egy bejegyzés hozni mielőtt elutazom, szóval itt is lenne Corrinne kritikája. Amint hazaérek nekiállok a többi kritikának is, plusz tegnap Bianka küldött nekem két ajánlásra szánt könyvet, szóval hamarosan a blog első ajánlóját is elolvashatjátok.
Mint mondtam elutazom, szóval a következő bejegyzés szombatnál előbb nem várható!


Kinézet

Fejléc: Tudom, hogy átalakításban van, de azért ejtenék róla pár szót. Többször is jártam a blogodon, így az előző kinézetekkel is találkoztam, és őszintén az előző fejléc jobban tetszett. A mostani kicsit homályos - lehet, hogy szándékosan - , bár színben és témában nagyon passzol a bloghoz. A fejléces felirataidat egyszerűen imádom, így ez sem marad ki a sorból. Mindenesetre várom az új fejlécet!
10/5 - Igazából lehet, hogy többet érne, de nekem ez a homályosság nem jön be.

Design: Egy szóval tudnám kifejezni : csodálatos. Rettentően tetszenek a színek, és a képek amik a modulsávot díszítik. Az egész olyan, mint egy varázskuckó, amiből első ránézésre kiderül, hogy milyen történetet olvashatunk tőled. Amin jót mosolyogtam az a 'csillámporok' elnevezésű oldalmegjelenítés, mivel ilyennel még nem találkoztam. Tudom, hogy a HTML designt nem mindig egyszerű átalakítani, de engem nagyon idegesít, hogy a a sorok vége kilóg a sablonról, legalábbis nálam igen. Ha olvasom a sztorit, akkor erősen elveszi a kedvem, valószínű, hogy másét is. A betűméretet nagyobbra venném egy, max kettő mérettel, hogy annak se legye fárasztó, aki több részt olvas el egymás után. A Lények fülben egyformára kellene vágni a képeket, sőt , ha szánnál rá időt, akkor talán a designhoz is alakíthatnád őket.
10/8 +1 - A lelógó szöveg miatt kaptál csak nyolc pontot, viszont plusz egyet adtam az egyedi ötletekért!

Történet

Észrevételek: A prológus első két bekezdésében túl sokat magyarázol, néhol már kicsit soknak találom. Így nem természetesnek, hanem erőltetettnek tűnik. A prológus elején voltak szóismétlések, amik tovább haladva eltűntek, viszont helyette egy zárójeles mondatot találtam Az ilyen kijelentéseket inkább fűzd bele egy másik mondatba, mert feleslegesek. Gyakran használsz tőmondatokat - nekem is ez a hibám - , próbálj meg belőlük egy hosszabb mondatot összegyúrni. De vigyázz nehogy túlzásba ess, és soha véget nem érő mondatot alkoss!

Tartalom: A részeid igazából szerintem nem elég tartalmasak. Mindent kifejtesz - talán túl sok mindent - , mégis elkapkodod az egészet. Néhol teljesen felesleges történéseket írsz le, ezzel pedig olyan részektől veszed el a helyet, ahol szükség lenne leírásra. Az apró cselekedetek ( Például: ledobta a táskáját, leült, ezt csinálta, meg azt.. )  helyett, inkább a főszereplő érzéseit szeretném megtudni. Persze, próbáltad leírni az érzéseit, de nem eléggé közelről. Olyan, mintha te is csak egy külső szemlélő lennél, és nem látnád belülről a főszereplőd érzéseit. Ne félj helyet szakítani az érzésekről szóló leírásnak. Írd le mit érez, mit gondol, mi fáj neki, hogy az olvasó is egy misztikus világban érezze magát.
10/6 - próbálj meg figyelni az előbb leírtak!


Helyesírás: A ...-ot próbáld meg hanyagolni, mert semmi szükség rá."Én nem... - Próbáltam kinyögni."  végül is a lényeget leírtad  - próbálta kinyögni - , szóval elég egy pont. Két lehetőség van arra, amit ki szerettél volna vele fejezni : tegyél valami hangsúlyt, élt a szereplő mondatába, vagy gondolatjellel fűzd oda a lényeget. Képzeletbeli plusz pont, amiért minden mondat után nyomtál egy szóközt! Helyesírási hibákat nem találtam, viszont vesszőhibák előfordultak. Ezeket egy hangos átolvasással ki tudod javítani, vagy esetleg egy béta segítségével.
10/8 - ha a pontokat és zárójeleket elhagyod jó lesz!

40/27 +1


* A kritika elég rövid lett, de Corrinne blogjában elég kevés a kivetnivaló. *

Ölel Titeket:
Lisa Nowell xx




2 megjegyzés:

  1. Jajj, köszi, hogy ilyen gyorsan meglett. Hát igen, pár dolgot én is észre vettem, a design ugye meg még fejlődni fog, viszont a lelógást nem tudom hol látod!
    Mégegyszer köszi!
    xoxo: Corrinne W.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy egyet értesz. A lelógást lehet, hogy a monitor felbontás miatt látom, szóval elnézést kérek!
    További sikereket kívánok a blogodhoz!
    Lisa Nowell xx

    VálaszTörlés