2015. március 21., szombat

Interjú, Salera Matthews-sal

*Hola people*

Már egy ideje érett bennem az ötlet, hogy interjút készítsek Salerával - akit a Lera blogja, illetve a  Lány a név mögött cím blogjáról ismerhettek -, miután megannyi érdekesebbnél érdekesebb cikkel ajándékoztatott meg bennünket, olvasókat. Ennek el is jött az ideje, íme, elolvashatjátok a kész interjút, melyet bátran ajánlok azoknak is, akik még nem hallottak Leráról. Végső soron, pedig egyúttal itt is meg szeretném köszönni a kedvességet, és az együttműködést.


Ha jól tudom, újságírónak tanulsz/tanultál. Mikor döntötted el, hogy ezt a pályát választod, és mi vezényelt a megvalósításban?

- Igen, újságírónak tanultam. Még általános iskolában döntöttem el, hogy ezzel szeretnék foglalkozni, ami pedig vezérelt, az főleg az, hogy érdekes emberekkel találkozhassak és megismerjem a történetüket. Valamint nem kis dolog volt az sem, hogy nagyon beszédes gyerek voltam.


- Mikor kezdtél az írással foglalkozni, illetve miről szólt, az első komolyabb irományod?

- Az írással kilencedikes koromban kezdtem el foglalkozni az első komolyabb pedig a Időtlen Kötelék című regényem első verziója volt.


- Mi volt a legmeghatóbb, ami eddig történt veled?

- A legmeghatóbb az volt, amikor az első Aranymosáson kikerült a regényem első fejezete. Sajnos az első fejezet közlése után kiestem a versenyből, de a regény még mindig különös helyet foglal el a szívemben.


 - Szerinted mi a legfontosabb, amire mindenképp oda kell figyelnie egy írónak?

- A legfontosabb, hogy önmagát tegye a történetébe. Ne akarjon másokat utánozni, és merjen kísérletezni, teremtse meg akár a saját világát, vagy a saját elképzeléseit, a lényeg, hogy élvezze, amit csinál.


- Számodra ki az a személy – ha van ilyen -, aki példaértékű? Elsősorban az írással kapcsolatban, másodsorban pedig a mindent összevetve?

- Számomra a példaérték nem más, mint J.K. Rowling és nem azért, mert világhírű író, vagy, mert milliomos, sokkal inkább azért, amit átélt és ezek ellenére mégsem mondott le az álmáról. Ha így tett volna, nem olvashattam volna a Harry Pottert és nem indult volna be a fantáziám és nem írtam volna meg soha az Időtlen Köteléket.


- Honnan jönnek az érdekesebbnél érdekesebb témák, avagy mi alapján döntöd el, hogy miről fog szólni következő cikked?

- A cikkek általában csak úgy jönnek. Igyekszem olyan témákra felhívni az emberek figyelmét, amik felet elsiklunk néha. Szeretném megmutatni az embereknek, hogy igenis meg kell állni néha, elgondolkodni azon, hogy mi történik velünk és oda kell figyelnünk egymásra.


- Visszaolvasva, mit tanácsolnál, a még kezdő énednek?

-Mit tanácsolnék a kezdő énemnek?: Sose add fel! Mert egy nap, olyan élményekkel gazdagodhatsz a szavak és egy fekete hajú, kék szemű fiú szemében, amiket semmi pénzért nem adnál oda.


- Mennyire fontos nálad az ismerkedésnél, hogy a másik fél hogyan viszonyul e műveltséghez? 

- Én azt szoktam mondani, hogy inkább esze legyen egy férfinak és ne egy kirakatbaba legyen, akinek esze sincs. Vagyis igen, fontos, hogy művelt legyen az illető. Mivel szeretek beszélni, szeretném, ha a leendő párom olyan legyen, akivel lehet beszélni, szinte bármiről.

- Mi az, ami a legjobban elkeserít a mai író palántákkal kapcsolatban?

- Nagyon sok írópalánta azt hiszi, hogy leír egy történetet és máris ő a következő Rowling, Stephen King, vagy E.L. James. Ahhoz, hogy írhass, nem az kell, hogy egy gépbe bepötyögj pár oldalnyi történést, az nem elég. Bele kell tenned a lelked és a szíved is, hogy a szereplőid éljenek!


- Ha szabad ilyet kérdeznem, mik a terveid a közeljövőre, illetve esetleg a későbbiekre? Van tervben valami dolog, amit mindenképp szeretnél napvilágra hozni?

- Közeljövőre nézve? Először is munkát szeretnék találni, mert már jó ideje keresek. Későbbiekben? Csak a szokásos, férj, gyerekek és boldog család.


- A kezdetek óta biztos volt alkalmad új barátságokat kötni. Ezek a barátságok mennyire tartósak? Sikerült közelebbi kapcsolatra szert tenned, úgy értem, olyan személyre, aki tényleg közel került hozzád?

- A barátságok jöttek, nagyon sok érdekes, különleges személyiséget ismertem meg. Azt tudom, hogy a legjobb barátnőimet, az íráson keresztül ismerhettem meg.


- Mi volt a szívedhez legközelebb álló dicséret az olvasóidtól, amit valaha kaptál?


- A legszebb dicséret az, amit az olvasóimtól kaptam, hogy sokan írnak nekem a mai napig, hogy szeretik a blogomat és erőt merítenek belőle. Számomra az, hogy ilyen véleményeket kapok már az nagy dolog. 

Ölel Titeket:
Lisa Nowell xx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése