2015. március 3., kedd

Leiner Laura - Semmiért sikert

*Hola people*

Mai témánk egy közismert írónő, akinek összejött az élet, és valljuk be nem sokat tett érte – szívesen várom az ellenérveket, de nem az ovis fanok hisztijét.



Leiner Laura, az a személy, akit a Szent Johanna Gimi könyvsorozat kapcsán ismerhettünk meg, még jó pár évvel ezelőtt. A könyv egy átlagos lány és az ő osztálytársainak életéről szól, körítve barátsággal, utálattal, szerelemmel és mindennel, ami a tinédzserek életében jelen van. – megjegyzem, a könyvben szexuális tartalom nem szerepel.
  Szóval minden ott kezdődött, hogy pár évvel ezelőtt berobbant a piacra ez az alkotás, és futótűzként terjedt a fiatalság, majd a későbbiekben már az idősebb korosztály köreiben is. Én körülbelül akkor kezdtem el olvasni, amikor a hetedik kötet megjelent, így mondhatni csak a végén álltam be a sorba. Akkoriban nagyon lenyűgözött a mű, de mindössze három rész elejéig, utána valahogy lankadt a lelkesedés. E három kötet kiolvasása között voltam SzJG találkozón is, ami azért egy jó dolog Laurától, elvégre nem minden író vetemedik rá, hogy az olvasóival töltse a szabadidejét. – megjegyzem ezek a találkozók egyébként félévente vannak, és amikor én voltam akkor például hiába vittél magaddal könyvet, mert Laura kézfájásra hivatkozva nem dedikált, úgyhogy mégsem olyan jó dolog a részéről.  Összességében ezeken a találkozókon nagyon jó a hangulat és a közösség, körülbelül tizenkét éveseknek.

"... Cortez leguggolt az emelvény szélén, és közel hajolt hozzám.- Mit csinálsz itt? - üvöltötte.
- Jöttem - vontam meg a vállam. - A többiek is itt vannak. Látod, ott lökdösődik Kinga a stúdióssal - mutattam az ajtó felé.
Cortez mosolyogva odapillantott, aztán mélyen a szemembe nézett.
- Köszi - mondta, de a hangzavarban csak a szájáról tudtam leolvasni.
Zavartan megvontam a vállam, mire... mire Cortez odahajolt hozzám, és egy gyors puszit nyomott a homlokomra.
" -

"Jó. Gondolj.
-Oké, megvan - bólintottam.
-Google?
-Neeem! De ne kérdezz rá, az úgy nem ér!
-Jó bocs. Akkor folytassuk. Tárgy?
-Igen.
-iPod?
-Neeeeem. De nem játszom veled! - nevettem el magam
-Na, csak még egyet.
-Oké, de ne kérdezz rá.
-Nem fogok. Szóval tárgy. Kicsi, mint egy iPod?
-Nem.
-Akkora mint egy iPhone?
-Nem.
-Aha. Rákérdezek.
-Biztos?
-Biztos.
-Jó, kérdezz.
-Amire gondoltál, az egy iPad!
" - most komolyan, nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek, bár inkább a sírás felé húzódom.

  A könyvet olvasva, mint mondtam egy idő után beleuntam és azóta is ott porosodnak a könyvespolcon szegény kötetek, ráadásul van köztük olyan, amit még nem is olvastam – nem is nagyon akarok. Nem tagadom, akadnak benne humorosabb részek, de ezt túlságosan elnyomják a mű nyelvtani hibája, mint a tőmondatok vagy a szóismétlés. Igen, és igen! Nem haladhatunk el afelett, hogy a sorozat konkrétan plusz helyett mínuszba sodorja a szókincsünket és a fogalmazóképességünket. Azzal is tisztában vagyok, hogy ez egy napló stílusú könyv, de az isten szerelmére, a naplómban változatosabb és bővebb minden, mint ebben a * gondolkodom hogyan is fejezhetném ki magam finoman * kakiban. A legrosszabb az egészben, hogy rengetegen próbálják utánozni Laurát, különféle változatokban, ezzel egyre több rossz minőségű blogot indítva. A legtöbb ilyen oldalt össze- vissza fikázzuk – itt nem a tartalmilag, hanem szerkezetileg hasonlókra gondolok, de közben olvassuk Laura könyveit és istenítjük őt. Érdekes, hogy sokan az elfogultságtól észre sem veszik a hibákat, amik azért bőven akadnak. 

  Egyre több blog harcol a minőségért, mert a minőségi, figyelmet érdemlő blogoknak egyszerűen semmi a nézettségük, de ha eleve ilyen könyvek kapnak helyet a toplistákon, akkor miről beszélünk? Azt meg már szóba se hozzuk, hogy az ASZ (Akkor szakítsunk) és a Bexi sorozat már csak erőlködés az írónő részéről, hiszen akkora sikereket úgysem tud elérni, mint korábban, és talán jobban tenné, ha nem próbálkozna.  
Mindig mondják, hogy olvass sokat, mert az majd fejleszti a szókincsedet és művelté tesz. Az írókat megszégyenítő leírások, a sablonosabbnál is sablonosabb események, és az alsós szintű mondatalkotások, a szóhasználat és a folyamatos szóismétlések. NA, EZ NEM FOG MŰVELTÉ TENNI!

Mi volt ez a pusztító alpáriság? Hogyan fordulhatott ez elő? A suttyóságnak egy olyan szintjét mutattátok meg nekünk, amire nem voltam kíváncsi!" - igen, valahogy így érzek.

  Végeredménybe el kell ismernünk, hogy Leiner Laurának bejött az élet és ezért nem tett le túl sokat az asztalra, mert egy ilyen sorozatot, nem mondom, hogy bárki, de azért elég sokan, könnyen meg tudtak volna írni. Ha most ajánlót írnék és nem kritikát, akkor nagybetűkkel kiírnám, hogy NEM AJÁNLOTT, de mivel jelenpillanatban nem erről van szó, így csak pontozni fogom.

10/3 – ezt a három kis cukker pontocskát pedig arra a csepp humorérzékre, a szexuális tartalom mentességre kapta.

Ölel Titeket:
Lisa Nowell xx

82 megjegyzés:

  1. Képzeld ez a könyv hány emberrel szerettette meg az olvasást épp egyszerűsége miatt. Utáltam olvasni, aztán megkaptam az első részt. Azóta imádom a könyveket. És nagyon jó, hogy létezik ez a könyv, mert egyszerűsége miatt egy 'kezdő olvasó' számára tökéletes. Nem állítom hogy ez a világirodalom legnagyobb alkotása, de azért több mint amit mondtál róla.
    És akkor erre a kommentre jöhetnek az ellen kommentek, aztán az ellent komment-ellenzők, de én csak a véleményem mondtam el (és mindemellett tisztelem a te véleményedet is)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem egy Thomas Brenzina könyv sokkal jobban megfelel a célra. Ha jobban belegondolok még a John Green regények sem nehéz olvasmányok.
      Az a helyzet, hogy hiába szoktat rá az olvasásra, a rajongók többsége a könyv elolvasása után sem érdeklődik majd a komolyabb művek iránt.

      Törlés
    2. Először is nem tagadom, hogy sok emberrel szerette meg az olvasást, de én ezt irodalmi szempontból néztem, illetve kritikus szemmel, viszont örülök, hogy elmondtad a véleményed. Nem vagyunk egyformák, így az ízlésünk sem lehet egyforma, ettől különleges minden ember!
      Másrészt pedig, igazad van Jappancs, köszönöm a kommentet!

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
    3. Én nem tartozom éppen a fiatalabb korosztályhoz,de nekem nagyon tetszett,minden könyve.Ha neked nem tetszik,az se baj,a porosodó könyveidet eladhatod bármikor.A véleményed,annyira nem számottevő,akinek eddig is tetszett,ezután is fog.Az én lányom így szerette meg az olvasását.Nem kritizálni,irigykedni kell...hajrá produkálj hasonlót!!!

      Törlés
    4. Kedves Lisa !
      Áruld már el nekem hogy 3 kötet után hogy tudsz ítélni mikor 10 kötetből áll a kalauzt is beleértve... hogy van ekkora bőr a pofádon féltékeny vagy ennyi a lényeg ...A könyv nyelvhelyességi hibáit nézve drágaság ez diáknyelv, amit az emberek tizenévesek mondanak egymásnak mit vártál egy tini sorozattól hogy majd holmi felnőtt szavak lesznek benne amit a 10-12 évesek nem is értenének ?? komolyan mondom akinek ennyi esze van az inkább haljon meg .... bezzeg annyi vér nincs a pucádban hogy igazi névvel irj igaz ????

      Törlés
  2. Vigyázz! A végén még téged is feljelent! :D

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Lisa!Olvastam Laura konyveit.Bizton kijelenthetem hogy egyel sunt😘Aztmondod mindenkinmeg tud irni egy ilyet.Te miert nem tetted meg?Na miert nem?Mert te kritikakkal foglalkozol?Ohó ertem diplomad is van?Nincs?Nahat akkor hogy jossz te ahgoz hogy elismer irokat,elismert konyveket es elismert irok altal irt konyveket becsmerelj?Mi az hogy erolkodes?Irtal te mar olyar mint o?Volt annyi nezettseged?Nincsen ?Sosem volt.Irj egy olyat ha akarsz ha tudsz mert ugye olyat mindenki tud.Na miert nem irtal te?Ovodas szintu viccek?Mibol vagy te sziklabol?Nem tudsz nevetni?Akkor ne nevess hanem maradj csondben de legalabb ne hangoztasd hogy nincs humorerzeked.Es igen akkor tudod miert fajt a keze?Hogy majd neked kritikusnak legyen min csamcsogni.Irta a konyveket.Egy napon nyol orat ott ult hogy utana te alabecsmereld azert amiert o dolgozott.Idevonzottad az olvasojat gondolom buszke vagy.Lehetsz.Csak nemtudom mire.
    -Adrienn

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Adrienn!

      Örülök, hogy kifejtetted a véleményed, de mint a kritika elején említettem, normális kommenteket várok, melynél először is a rossz kívánságok elkerülésére gondoltam, melyet látom nem sikerült megértened. Másodszor pedig ne engem oktass ki, hanem tanulj meg helyesen írni! Pont az említettem, hogy van humorérzéke a könyvnek, de irodalmilag semmi, illetve a kritikákban nem mindig a szép dolgokról szólnak és, ha te ezt nem tudod elfogadni arról én, nem tehetek.

      U.i: Remélem kiélted magadat és egyszer felnősz majd annyira, hogy el tudd fogadni, hogy nem vagyunk egyformák, tehát a véleményünk is különbözik.

      Törlés
    2. Hát akkor én a kritikus védelmére kelek. Persze remélhetőleg nem olyan alpári módon, mint te, mert valószínüleg Lisa nem örül a vitáknak a kommentekben.
      Na látod ebben tévedett! Tényleg vannak olyanok, akik nem képesek megírni egy ilyen színtű könyvet . Itt az élő példa, te. Ne haragudj, de amikor reklamálunk, alap, hogy leellenőrizzük a helyesírásunkat, hogy az elfogadható legyen és a legjobb tudásunk bevetve fogalmazzuk meg sérelmünket. Ezt, ahogy látom te nem tetted meg. Hát erre tanított az írónőd?
      Miért nem írt hasonló vagy magasabb színtüt? Honnan veszed, hogy nem írt. Ó, hogy a publikálásra célzol? Tudod te mennyibe kerül egy könyv kiadatása?
      Ha nem mindig a negatívumokra figyelnél, észrevennéd, hogy Lisa néhány részletet humorosnak tart.
      Nyolc óra tényleg? Egy átlagos iskolás - blogger naponta tizenegy órát tölt írással, méghozzá ennek nagyrészét kézzel teszi meg. (Természetesen az igényesebb bloggerinákra/bloggerekre célzok.)
      Lisa Nowell!
      Elnézésedet kérem, ha veszekedést szítok, de úgy érzem ezt muszáj volt megtennem.

      Törlés
    3. Ennek már mindegy szerintem, örülök, hogy vannak még értelmes emberek!

      Törlés
    4. Szerintem Laura jó szerző, az összes (!) könyvét olvastam már. Benne vagyok egy csoportban, és annak a csoportnak a neve:Szent Johanna Gimi Fanok. Kérlekszépen abba a csoportban 11000-en vannak. Szerintem nem véletlenül. Nem értem,hogy tudsz olyan mű(vek)ről kritikat írni,amiből csak 3 részt olvastál el. Az a 11000 ember,nem véletlen,hogy szeretik/dicsérik.
      Amúgy meg ha végig olvasnád az összes kötetet, jobb véleményed lenne róla.
      A Bexi-sorozat egyáltalán nem erőlködés Laurának,mivel ezek is szenzációs könyvek^^
      De mindenki másképp látja.
      (A csoportban ő is benne van, és kedves, segítőkész.)

      Törlés
  5. Külombozhet de nem lehetne a kedves velemenyedet megrartani?Nem sokak gondolkodnak ugy mint te .Szamithatsz meg ilyen kommentekre😉Ja es tudok helyesen irni attol sose felj orszagos helyesirasin voltam😉valamit tudhatok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És te? Senki sem kérte, hogy Adrienn Molnar kommentelj! Igen, azért publikáltam, hogy bárki elmondhassa a véleményét. Az elsőre még annyit mondanék, hogy senki sem kérte Laurát, hogy nyolc órát írjon naponta, ha szerinted ez szenvedés neki, akkor miért csinálja? Illetve a blogodat és helyesírásodat összevetve, szerintem ne engem osztogass, hanem próbálj meg minőségi munkát kiadni a kezedből, illetve szerintem sürgősen kezeltesd az ízlésficamodat - gondolok itt a blogodra.

      Törlés
    2. Értem! Szóval csak neked és a hozzád hasonlóknak lehet véleménye, ugye? Szép világot élünk!
      Én is megnéztem a blogod. Tényleg?Országoson részt venni? Te? Ember tele vagy hibával!

      Törlés
    3. Akkor lett volna értelme a kritikádnak,ha nyíltan saját névvel,fényképpel teszed,nem sunyi módon rejtőzködve.Szerintem Laura,és művei attól nem lettek szegényebbek,hogy te lefikáztad...UI...Szeretném pár könyvedet elolvasni...Címet kérnék...köszi

      Törlés
    4. Viccelsz?? Országos helyesírási, mi? XD szakadok! Amúgymeg mkndenkinek lehet vélemémye, neked is van, akkor te is tarts meg magadnak, köszi-puszi!

      Törlés
  6. Ajaj... :D Amint elkezdtem olvasni a bejegyzést már éreztem a negatív kommentek szagát, bevallom először én is oda meg vissza voltam ezért a sorozatért, bár ehhez az is hozzá járult, hogy 11 éves voltam és még nem olvastam gimis könyveket. Azt is bekell vallanom, hogy egy ideig -miután befejeztem- nem volt semmilyen könyvhöz kedvem, mindenben az Szjg-t kerestem, ezért egy hét elteltével újra elkezdtem olvasni.... nem sok sikerrel. Idegesített Reni folytonos hisztije, hogy Cortez így, Cortez úgy és a második kötet után letettem és megpróbálkoztam pár vörös pöttyös könyvel, ami bevált :D Na most ezzel azt akartam elmondani, hogy valamilyen szinten igazad van és, hogy kissé tényleg tőmondatos és idegesítő főszereplős sororzat az Szjg, mégis mint gondolom észrevetted (XD) elsőre, sőt egyeseknél többször is olvastatja magát, pont az egyszerűsége miatt :)
    A negatív kommentelőknek (itt személyesen az elöttem szólonak címzem)Lisa nem Laura munkáját becsmérelte vagy alázta hanem csak elmondta a véleményét. Kritikát írt ami a saját véleményét tartalmazta, nem vagyunk egy formák, hogy ugyanazt gondoljuk vagy érezzük dolgok iránt! Ja, és tanulj meg ékezeteteket írni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez pontosan így van, egy ideig én is odavoltam érte, de közben sokat változtam, és szerintem egyszer mindenki kinő ebből!
      U.i: Köszönöm szépen a kulturált vélemény nyilvánítást, illetve örülök, hogy megértetted a bejegyzés lényegét!

      Törlés
    2. "nem Laura munkáját becsmérelte vagy alázta"
      No, ezt tagadom. Egy művet sz@rnak (na jó, finomkodva "kakinak") nevezni, és az írónőnek odavetni, hogy "jobban tenné, ha nem próbálkozna", ez igenis becsmérlés és alázás, ami már messze túlmutat azon a jogos véleményen, hogy "nekem nem tetszett ezért vagy azért".

      Törlés
  7. Kedves Lisa!
    Most én is leírom a véleményemet. Előtte leszögezném hogy tiszteletben tartom a véleményed és hogy ezzel a kis komival nem támadni szeretnélek. :)
    Szóval félig - meddig egyetértek Veled. Igaz hogy az SZJG szeretette meg velem az olvasást, ez indított el a könyves "karrieremen". Mivel nekem ez volt - úgy mond- az első "nagy" könyvem ezért tetszett. Persze utána rájöttem, hogy igenis van ennél jobb regény. Itt gondolhatunk John Green könyveire vagy akár Gayle Formanéra is. Igen, azt is elismerem hogy az alap sztori sablonos, de Laura a megfogalmazásával, humorával, őszinteségével fogta meg az olvasókat. A szókincsről meg annyit, hogy igazad van. Egy kérdésem lenne: Szerinted miért szereti ennyi tini a Szent Johannát? Talán azért mert közvetlen, az írónő sajátosan mutatja be egy átlagos lány életét. Laura nem a legjobb írónő, viszont nekem szép emlékként marad meg az, ahogy megszerette velem az olvasást. :)
    Xoxo Ivett

    Ui.: Remélem tényleg nem veszel egy "ovis fannak", másképp nem igazán tudtam volna megfogalmazni a véleményemet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ivett!

      Hatalmas örömmel tölt el, hogy így fogalmaztad meg a véleményed. Szerintem, azért szereti ennyi tini a könyvet, mert egy picit mindenki magát látja benne. A SzJG esetében - talán pont a túl könnyű szerkezet miatt - saját mindennapjainkat látjuk benne, nem pedig egy eltúlzott, lehetetlen szerelmi történetet, talán ezért!

      U.i: Dehogy! Tényleg köszönöm a kommentet!

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  8. Kedves Blogíró!
    Mikor megláttam ezt a vélemény kinyílvánítást gondoltam el olvasom. A közepénél ez a terv abban is maradt. Megjegyeznék hogy Leiner Laura a mai ifjúság legkedveltebb írónője. Sokkal magamat is beleértve megszeretetette azt amit manapság nagyon kevesen csinálnak. Az olvasás. Neki van egy saját stílusa ami megfogott minket. Ami miatt szeretjük őt. Nem értem te miért találod a könyvet szóismétlésnek. Gondolom tanulsz nyelvtant és ez egyes írásoknál nem hiba. Nem fogok itt oktatgatni, de szerintem majd akkor kezdj itt minden hülyeséget összehordani amikor majd te érsz el annyi mindent mint ő. Emelem kalapom ha sikerül, de kétlem. ;) Nem rég olvastam ki és az a varázs ami gondolom téged nem érintett sokak számára fontos volt. Hogy létezhet ilyen. Hogy menekülhetünk egy olyan világba ami igaz hogy nem létezik de sokak számára megnyugvást ad. Én befejeztem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Barbara!

      Mint a korábbi hozzászólásokban említettem nem vagyunk egyformák, én ezt nem azzal a szemmel látom, amivel Te, illetve ez egy kritika volt, nem kell ezzel foglalkoznod, ha nem tetszik!

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
    2. Én teljesen igazat adok neked Batbara én is most olvastam ki az egész sorozatot tudom hogy nm vagyunk egy formak de Lisa ha nm voltal kepes az egesz sorozatot kiolvasni akkor kerlek ne akarj rola jritikat irni mert ez szerintem nevtseges.

      Törlés
  9. Látom azért vannak egy páran akik,kifakadnak ettől a bejegyzéstől.:))
    De úgy gondolom hogy,semmi rossz szándék nem vezérelte egyszerűen egy vélemény. Egy olyan szerzeményről ,ami megosztó mindenki számára. Én ugyanígy jártam mikor másodjára megírtam a "csodálatos" Szürke ötven árnyalatáról a véleményemet. Persze a két regényt nem lehet egy lapon említeni ,de valahogy ezek a könyvek kiváltják az emberekből hogy támadják a blog íróját és magára vegye a dolgot. Megértem én azokat is akik fel vannak lázadva ,de ezt lehet kulturáltan is nem pedig leharapni a másik fejét (persze tisztelet a kivételnek. Az én véleményem az hogy nekem egy kicsit az SZJG divat könyvé lett . :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahogy én is sejtettem, hogy így fogok járni, de ami a szívemen az a számon. És egyébként igen, érdekes, hogy egy-egy könyv/író szeretete mit tud kiváltani az emberekből.

      U.i: Köszönöm a kommentet!:)

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  10. Úgy gondolom, a kritika szerzőjén nem kérhetjük számon, írt-e, tudna-e írni hasonló sikerű könyvet-könyveket. Valószínűleg egyikünk sem tud tojást tojni, ennek ellenére nagy valószínűséggel-biztonsággal meg tudjuk állapítani, jó-e vagy sem, egy adott tojás... :)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Lisa!
    Régóta követője vagyok a blogodnak, de csak ez a mostani cikk vett rá arra, hogy véleményemet megosszam veled.
    Az elején leszögezném, hogy én máshogy látom a dolgokat. Szerintem Laurának van egy egyszerű és magával ragadó stílusa, amitől a regényei egyszerűen olvastatják magukat. Ezt sokan szeretik, de te vagy rá a jó példa, hogy nem mindenki tud azonosulni Laura karaktereivel.
    Viszont hevesen tiltakozom az ellen a kijelentésed ellen, miszerint az ASZ és a Bexi sorozat csak erőlködés az írónő részéről. Én az SzJG óta Laura összes könyvét olvastam és volt, amelyik nekem jobban is tetszett, mint a Szent Johanna. Jobbak, talpraesettebbek a karakterek, amik a történetet is izgalmasabbá teszik. Őszintén szólva meglepett (és kicsit fel is dühített) ez a leplezetlen utálatod Laura könyvei iránt.
    Mindenesetre érdekes volt olvasni a gondolatmeneted, noha egyáltalán nem értek vele egyet. Én azért nem írnám le Laurát, de kinek a pap, kinek a papné.:)
    Big hug,
    Aura

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Aura!

      Először is szeretném megköszönni, hogy szerény számú követőim közé tartozol! Másrészt pedig örülök, hogy leírtad a véleményed, ráadásul kulturált formában. Félre értés ne essen, én egyáltalán nem utálom sem Laurát, sem a könyveit - elvégre nem bántottak engem, nem voltak káromra -, egyszerűen csak megváltozott róluk a véleményem róluk.

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  12. Kedves Lisa!
    Először járok a blogon, és máris nagyon igényesnek találom a bejegyzéseid formáját, közlésmódját! Alapvetően látok igazságot a véleményedben, és tökéletesen tiszteletben tartom, hogy ez a könyvsorozat valóban megosztotta a fiatalságot, viszont...
    Elég nagy túlzásnak tartom ezt: "közismert írónő, akinek összejött az élet, és valljuk be nem sokat tett érte". Szerintem te itt arra gondoltál, hogy bár sokat dolgozott a Szent Johanna Gimivel, mégsem érdemelte meg a sikerét. Vagy ha mégsem erre céloztál, akkor szerintem szörnyen túlzásba estél. Kilenc + egy (kalauz) kötetet írt meg, mondhatni egyhuzamban. Ez körülbelül annyit jelent, hogy jópár évet "végigírt". Szó szerint. És az lehet, hogy kirázta a kisujjából, de ez még nem jelenti azt, hogy nem tett semmit a sikeréért.
    Az a feltételezés, miszerint ilyen típusú és értékű könyvet bárki meg tudna írni, szerintem a legtöbbet hangoztatott kritika Laura felé. Hidd el, és higgye el mindenki, aki még egyetért ezzel, hogy ilyet nem tud mindenki. Kivéve, ha az a mindenki csak tehetséges emberekből áll. Oké, hogy sokan minden bizonnyal rendelkeznek ilyen fogalmazói képességgel, de hol marad a többi? Te tudnál oldalakon keresztül írni egy leírást anélkül, hogy az erőltetetté váljon, vagy unalmassá? Vagy meg tudod nevettetni az embereket az írásaiddal? Esetleg meg tudsz alkotni egy olyan világot, ahol minden ember egy külön egyéniség? Mert ha belegondolsz, a Szent Johanna Gimi minden karaktere egy tökéletesen kidolgozott egyén. Tudom, hogy senkit nem fogok meggyőzni az ellenérveimmel, de azért leírtam, mert az igazságérzetem ezt diktálta. Csak kérlek titeket, ha azt állítjátok, hogy ilyet bárki meg tudna írni, menjetek, és kreáljatok már nekem egy hasonló minőségű irományt! Kritériumok, amit Laura mind abszolút betartott: humor, szókincs (azt se állítsa senki, hogy Laurának nincsen), egyedi karakterek, gördülékeny fogalmazásmód, precízen kidolgozott helyszínek, események. Na, mindegy.
    Egyébként a Kalauzban Laura pontosan leírta a Szent Johanna Gimi keletkezésének történetét, amiről akkor most nagyvonalakban szót is ejtek. Laura elment a könyvesboltba olyan könyv/könyvsorozat keresésének céljából, ami csak egy szimpla gimis sztori, de mivel ilyet nem talált, úgy gondolta, majd ő megírja. Mert igen, a legtöbb ember néha vágyik az ilyesfajta történetek olvasására (már aki lányból van). Aztán Laura azt is megemlíti, hogy a Szent Johannával semmi más célja nem volt, minthogy megálmodni egy tök egyszerű gimis szerelmi történetet a nyomi lányról és A FIÚRÓL. Az első reakciója mindenkinek az, hogy tiszta sablon az egész. De hát mégsem volt ilyen eddig... Akkor mégsem sablon? Mindent összevetve úgy gondolom, hogy Laura könyvsorozata a maga nemében zseniális. Aki pedig még továbbra is azt az állást folgalja, hogy ilyet márpedig bárki meg tud írni, az dobjon már össze egyet! :D
    Személyes vélemény volt, nem elfogult ovis hiszti!
    És még egyszer, tökéletesen tiszteletben tartom a véleményedet, Lisa, tehát félre ne értsd, nem szándékoztam "megkövezni" senkit. :)
    ~Cassie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Cassie!

      Köszönöm a kedves szavakat, illetve, hogy leírtad a véleményed. Jól gondoltad, hogy ( "közismert írónő, akinek összejött az élet, és valljuk be nem sokat tett érte". Szerintem te itt arra gondoltál, hogy bár sokat dolgozott a Szent Johanna Gimivel, mégsem érdemelte meg a sikerét.) erre gondoltam, vagyis nem teljesen, de mondjuk. És pont ezért én nem állítottam, hogy nem dolgozott sokat, de másik is dolgoznak ugyan ennyit, csak talán más szakterületen. Azt is említetted, hogy nem mindenki tud ilyet és igen, tényleg nem mindenki, mert nincs mindenki megáldva tehetséggel, illetve humorérzékkel, ezt inkább a szerkezetére értettem. Azt sem állítottam, hogy én megtudnék írni egy ilyen könyvet, ez csak az én vélemény, és természetesen másoknak nem feltétlen kell ezt gondolniuk.

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  13. Szia!

    Érdekes cikk, Laura könyve valóban megosztja az embereket. Én csak objektíven tudok nyilatkozni a témáról, hiszen nem olvastam, de ismerek olyat, aki igen, és nem tetszett neki. Bízom az ítélőképességében, szóval hanyagolom eme műnek az elolvasását. Véleményem szerint csak azért lett népszerű L. Laura sorozata, mert betöltötte a könyvpiacon a rést. Az ilyen típusú sztorik, amikor ez a könyv megjelent, nem voltak túlzottan elterjedve, és ezért adták ki. Ezért van létjogosultsága. De manapság már egyre inkább telítődés van ezekből a könyvekből, amik sokkal jobb minőségűek, épp ezért valószínűleg ki sem adták volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Én nem igazán olvastam más hasonló könyveket - aminek oka, hogy más témák felé vagyunk leginkább nyitott,soha nem kerestem más ilyen könyvet-, de nem állítom, hogy nincs igazság abban, amit leírtál.

      U.i.: Neked is köszönöm a kommentet!

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  14. Drága Lisa!
    Nagyon örülök ennek a bejegyzésnek, ugyanis a véleményem a könyvről szinte ugyan ez, annyi kivétellel, hogy én az első könyv feléig jutottam aztán ott abba is maradt a dolog. Oké, Laura jól ír, de ez a tizenkét éves korosztály számára jó szerintem. Én, Jane Austin, Emily Bronte, J.K.Rowling és hozzájuk hasonló írok könyveit olvasom és az írónő meg sem közelíti szerintem ezeknek a könyveknek a színvonalát.
    Ami pedig azt illeti, hogy ilyet írni bárki tud, nagyon valószínű. Én is írok jelenleg, egy regényen dolgozom, én is ülök a monitor előtt órákat mégsem fájdul meg a kezem annyira, hogy ne tudják két szót leírni :'D
    Tetszik a blogod egyébként. Igényes és szép, én feliratkozom.
    Xoxo; Ariana D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ariana!

      Pontosan, az általad leírt írók sokkal színvonalasabbak, örülök, hogy eléggé egyezik a véleményünk ezen a téren. Sok sikert kívánok a regényedhez, és nagyon szépen köszönöm a feliratkozást, illetve a kedves szavakat!

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  15. Kedves Lisa!
    Előre leszögezném, hogy egyáltalán ne támadásnak vedd...
    Én csak annyiban szeretnék hozzászólni ehhez a kritikához, hogy lehet, hogy igazad van, lehet, hogy Laura nem az írók írója, lehet, hogy a könyvei kissé túlértékeltek (de én mindennek ellenére imádom a sorozatot, mert nagyon sokat segített, és a hozzá tartozó emlékeim is kedvesek), de annak ellenére, hogy én elfogadom és teljesen tiszteletben tartom a véleményed, szerintem kicsit erősen fogalmaztál. Talán csak az elfogultság teszi, de én nagyon durvának találtam ezt a kritikát, mert egy olyan ember, aki még nem olvasta és esetleg érdekelné, talán elrettenne a sorozat olvasásának még a gondolatától is, ha ezt a kritikát elolvasná, pedig annyira nem szörnyű.
    Hisz ha végiggondoljuk ez a könyv nem lehetett olyan egyszerű helyzetben a megírásakor.. Egyszerre kellett végig izgalmasnak lennie, fenntartani az olvasó érdeklődését, elárulni picit magából, de azért titokzatosnak is lennie, kellett egy nagy vezetőszál, de mellé minden könyvhöz egy külön kis történet, mindennek passzolnia kellett mindenhez, és mindemellett egyaránt olvasták 11-től akár 18 évesek is, így hát úgy kellett megfogalmazni, hogy adott helyzetekben minden korosztály a saját tudásának, tapasztalatainak megfelelőt képzelje el.
    Épp ezért én úgy gondolom, hogy ha ebből a megvilágításból is végiggondoljuk ez "kezdő olvasóknak" nagyon jó könyv, mert egyszerű nyelvezetű, humoros, közvetlen, az olvasóhoz, szinte az olvasóról szól.
    Én inkább adnék neki minimum 5 pontot
    Előre is köszönöm, ha meghallgatod, pontosabban elolvasod a véleményem.
    Üdv, Daphne

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Daphne!

      Köszönöm a kommentet, egyáltalán nem vettem támadásnak, elvégre csak leírtad a véleményed, kulturált formában. Nem hinném, hogy miközben annyian áradoznak a regényről bárkit is elrettentene - általában én a saját tapasztalataim alapján ítélek -, de lehet, hogy ebben igazad van, és mégis.

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
    2. Daphne!
      Ehhez csak annyi hozzászólásom lenne, hogy amiket leírtál/felsoroltál minden JÓ könyvben benne vannak, szóval nem csak neki kellett erre odafigyelnie, sőt, Harry Potter, Trónok Harca, stb. Ezek a szerzők is odafigyeltek általad leírtakra, s mégis nagyon nagyon jó könyveket tettek le az asztalra :)

      Törlés
  16. Oké. kicsit megkésve, de én is írok ide pár sort.
    Először is tudni kell, hogy én igazából nem vagyok oda az "új" könyvekért, az én idoljaim sokkal inkább Jane Austen vagy Victor Hugo, mint E. L. James, vagy hogy tárgynál maradjuk: Leiner Laura.
    Velem a könyvsorozatot a húgom ismertette meg, amikor tizennégy éves voltam, hozzá teszem, az első könyvet sem olvastam végig. Ő sem, pedig tizenegy éves volt, és ő azért szép számmal fogyasztotta a pirospöttyös könyveket is. A legnagyobb baj szerintem az volt, hogy szerencsétlen Renátát olyan idegesítőnek írta le, olyan esetlennek, hogy egyszerűen élvezhetetlenné tette a mű olvasását. Nem akarom pocskondiázni, vagy ilyesmi, mert nyilván egy bizonyos igényességi fokot elér, ahogyan azt a kommentekből is láthatjuk. Na meg ugye, Cortez féle pasi egyáltalán nem létezik, vagy ha igen, akkor egy ilyen - már bocsánat - rakás szerencsétlenséget nem fog észrevenni!!!!! Sajnálom, SzJG fanok, lehet utálni, de ez a véleményem.
    Végezetül, még mielőtt valaki azt mondja, hogy úgyse tudnék egy ilyet összehányni, autószerelő se vagyok, mégis meg tudom mondani, ha nem indul be az a nyamvadt kocsi.
    Csók: A. F. McCall

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ariadne!

      Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Hát igen, van igazság abban ami írtál, a vége meg különösen tetszett!

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés
  17. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

  18. Szerintem Laura jó szerző, az összes (!) könyvét olvastam már. Benne vagyok egy csoportban, és annak a csoportnak a neve:Szent Johanna Gimi Fanok. Kérlekszépen abba a csoportban 11000-en vannak. Szerintem nem véletlenül. Nem értem,hogy tudsz olyan mű(vek)ről kritikat írni,amiből csak 3 részt olvastál el. Az a 11000 ember,nem véletlen,hogy szeretik/dicsérik.
    Amúgy meg ha végig olvasnád az összes kötetet, jobb véleményed lenne róla.
    A Bexi-sorozat egyáltalán nem erőlködés Laurának,mivel ezek is szenzációs könyvek^^
    De mindenki másképp látja.
    (A csoportban ő is benne van, és kedves, segítőkész.)
    Anita is csókol téged :3

    VálaszTörlés
  19. Én úgy gondolom,hogy ez a könyv az egyszerűsége miatt lett népszerű,és pontosan ez az amiért olyan sokan szeretik.Nekem is ez volt az első könyv amit olvastam,és tetszett.Sablonos,átlagos,sok benne a szó ismétlés,sokszor még a cselekmények is ismétlődnek...satöbbi,satöbbi ez mind igaz,de hát mégiscsak egy átlagos gimis lány naplója.Én miután kiolvastam a Szent Johanna Gimit kezdtem el komolyabb könyveket olvasni.Viszont azóta is ugyanúgy olvasok "tiniregényeket".Azt is elmondhatom,hogy nekem a Bexi sokkal jobban tetszik mint a Szent Johanna Gimi,sőt még a Bábelt is jobbnak a tartom.Leiner Laurát pont ezért az egyszerű stílusért szeretem,és szeretik olyan sokan.

    VálaszTörlés
  20. Valahogy nagyon nem érdekel, hogy nem várod a ,,Hisztis fanok" kommentjét. �� Akkor én most kérdezek tőled valamit! TE 18 évesen képes lettél volna könyvet írni?? Hm? �� Mert szerintem nem. �� Te tudtál volna olyan könyvet írni amit ennyien megszerettek volna? Tudtál volna olyan könyvet írni ami arra késztet egy tinit, hogy olvasson? Hm? Ez is baromira érdekelne. ��
    Én Laura miatt kezdtem el könyvet írni. ��
    Tudom vannak olyanok akiknek nem szeretik és nem is kötelesség szeretni,de akkor sem kellene, így ilyen módon lehurrogni egy könyvet vagy egy írót. ��
    De tudod...ha ezt egy szülő olvassa akkor KICSIT még ha nem is nagyon, de egy TINI szemszögéből látja a világot. Amúgy meg a könyv a mindennapi életet írja le viccesebben. ☺
    De mindenkinek meg van a véleménye. Csak ne bunkón. ����

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És ha egyszerűen csak nem akar könyvet írni?

      Törlés
  21. Senki nem mondja hogy nincs benne hiba! De amiket eddig olvastam,azok kozul a megjobb! A kritika nem jo. Mert hulyeseg! Igen is Laura jo irono, megtesz mindent hogy jo konyvet irjon. Egyszeru, de nagyszeru. Ezert szeretjuk. Az hogy te nem szereted, akkor az a te bajod,es nem p ertem miert irsz areol kritikat amit vegig se olvastal?! Bánt, hogy az egyik legjobb oronot igy kritizal8d.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. JOGOK! Szólásszabadság! Mond ez neked valamit?

      Törlés
  22. Kedves Lisa!
    Valamilyen szinten egyetértek veled,mert elég sok tartalmi hiba és tőmondat szerepel a könyvben,de ezzel az értékeléssel az a baj,hogy mindenkinek más a véleménye.Oké,hogy te azt mondod,hogy e mű szinte semmit nem ér,viszont szerintem mégis ér valamit.Ez a könyv szerettette meg a fiatalok nagy részével az olvasást. Mert úgy érezték,hogy a történet valamilyen szinten róluk is szól. Tudjuk,hogy a mű nem valami tökéletes,de nem is rossz. Szerintem el kellene olvasnod a többi részét is.Viszont,én nagyon tisztellek amiatt,hogy elmerted mondani a véleményedet,akkor is,hogy tudod nem mindenki ért veled egyet. A Bexi sorozatról pedig annyit mondanék,hogy szerintem(ez csak az én véleményem) Jobb mint az SZJG. :)

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok!
    Uhh... olvastam a kommenteket :D Szó szerint nevettem rajtuk :) Ilyen apróságért összeveszni.... -.-"
    Amúgy én elfogadom, hogy nem minden emberi lénynek tetszenek az Ifjúsági regények, ez tény!
    Én imádom őket, mert szórakoztató, vicces, humoros, szerelmes, és tanulságos.
    De ezek mellett imádom a Természetfeletti/fantasy könyveket
    Pl: Darren Shan - Vámpíros/Démonos könyvsorozatait.
    Vámpírakadémiát, Anita Blake - Vámpírvadász, Opszidián/Ónix/Opál/Origin.
    Akkor nagyon szeretem az ilyen fajta könyveket, mint pl: Szürke Ötven Árnyalata - összes sorozata
    Vagy a Hozzád bújva könyvsorozatot :)

    Nem vagyunk egyformák, valaki nem szeret olvasni, valaki nem tudja letenni 5 percre a könyveit is, inkább magával viszi mindenhová.
    Bevallom én régen utáltam olvasni, aztán elkezdtem olvasni az Anita Blake könyvsorozatot és hoppá megszerettem az olvasást, mert rájöttem, hogy jó dolog :)
    Na, hát, nekem ennyi a véleményem. :) Nem akarok ezzel viszályt szítani ;) Jó szórakozást :)

    VálaszTörlés
  24. Majd akkor írj ilyet ha elolvastad mind a kilenc könyvet és ha írtál egy könyvet ami sikeres is lesz! Én ezzel a könyvel szerettem meg az olvasást és Leiner Laura nem tehet róla hogy ilyen sikeres lett a könyve!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Leiner Laura nem tehet róla, hogy ilyen sikeres a könyve...", na Lisa is ezt mondta! Milyen jó, hogy ebben egyetértünk :D

      Törlés
  25. Sztem jobb lenne ha le koccolnál Laurárol Az irigykedésed nem változtat semmin 50 éves nagybátyám is olvasta és ne haragudj meg de azzal h csináltál egy oldalt ahol fikázol egy olyan személyt aki sokak életét pl az enyémet is megváltoztatta hogy mersz fikázni ?? meg te beszélsz nyelv helyességröl én a helyedben olyan gyorsan bedugulnék ... áll névvel én is tudok pofázni, :) ugy hogy szerintem hiper gogyrsan állítsd le magad !!! mert több millió emberből van 10 aki azt mondja nem jó könvy tíz emberrel meg nem mész semmire !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is megtanulhatnál írni, amúgy. Plusz, az ő dolga, hogy mit csinál. Ez olyan, mintha azért szekálna engem valaki, mert tojást ettem reggelire...

      Törlés
  26. H azzal tölröd az időd, hogy mások sikereit irigyeld pár év múlva semmi nem lesz belőled. Te mondod nekünk, hogy nőjünk fel? Te aki pusztán irigységből írsz kritikát egy milliók által imádott írónőről? Menj dolgozni inkább és szálj le az olyan emberekről akiknek akkorra sikereik voltak, hogy neked soha nem lessz olyanba részed.

    VálaszTörlés
  27. Az én véleményem:

    Attól még, hogy neked Lisa, nem tetszik az első 3 rész elolvasása után a Szent Johanna Gimi, még nem kéne kifikázni! Igenis sokan vagyunk, mi, akik szeretik Leiner Laurát, és a könyveit! Úgy, hogy nem olvastad végig a sorozatot, nem tudhatod, hogy miért szeretjük. Nagyon nem jó, hogy konkrétan leszaroztad, mert ezzel sok embert fordítottál magad ellen! Védheted magad azzal, hogy "jaj tanulj meg helyesen írni és normálisan blogot vezetni és ne szólj be" de szerintem egy blogírónak el kéne fogadni az ellenérveket, és legfőképp a kritikát! Most mi is írhatnánk, hogy a te helyesírásod még rosszabb, meg hogy azzal a 49 követőddel inkább hallgass. Van, akinek-mint pl. nekem- több évvel ezelőtti a blogja, vagy éppen már nem is használja, csak egy gyerekes próbálkozás volt. Te viszont nem tudod, hogy Leiner Laura mit tett értünk. Ő nem csak egy írónő, ő a barátunk! Sokat segít az összes olvasóján, és fantasztikusak a könyvei. Én is a Szent Johanna Gimit vettem 13 évesen (!!) a kezemben, és pár hónap alatt kiolvastam, pedig előtte utáltam olvasni. A sorozat megszerettette velem az olvasást, és egy évvel később már mindenféle könyveket olvastam, szóval velem is a Kezdet szerettette meg az olvasást. Voltam Szjg Találkozón, ahogy dedikáláson is. Szerinted több ezer embernek tud dedikálni egy találkozón Laura? Ez teljességgel lehetetlen, meg is mondta, hogy a találkozókon nem dedikál, arra ott vannak a dedikálások. És nem ovis a közönsége. Itt vagyok én, 15 évesen, aki imádja Laurát és a könyveit. Mást is olvasok, de mindig alig várom, hogy egy újabb könyvet tudjak tőle olvasni. Sokan vannak, akik már leérettségiztek, de még mindig szeretik Laura könyveit! Nem tudom, hogy mit akartál elérni ezzel a bejegyzéssel, de ha veszekedést szítani, akkor az összejött! Kicsit elgondolkozhatnál azon, hogy mit írsz ki! Oké, hogy mindenkinek meg van a saját véleménye, de ez már nem vélemény, hanem konkrétan egy olyan kritika, aminek semmi értelme, mivel több mint a fél sorozatot a kezedbe sem vetted!

    ui: Ha az előttem szólóakat lefikáztad szintén, mert megmondták, hogy mit gondolnak, tedd ezt meg velem is, nem fog érdekelni, értelmesen fogalmaztam meg, és nem bántóan, mint ahogy te!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért van az, hoy halgasson, mert 49 követője van? Szomorú, hogy a mai világban már csak ezzel lehet "alázni" az embereket

      Törlés
  28. Szia:) Elolvastam a kritikádat, és én igazából fan vagyok. De... Sokak pont az egyszerűsége miatt kedvelik. Tehát arra gondolok, hogy Laura nem rak bele "különlegesebb" szót (aminek a jelentésére esetleg utána kéne nézned).
    Azért keltette fel a tömeg figyelmét, mert a könyvben megvan az egyszerűség, a történet:)
    És olvastam körülbelül 5 kommentet... És igaza van:D ha ennyire tudod fikázni.. miért nem írsz te is egy könyvet? Miután kiadtál ennyi, ilyen színvonalas könyvet, utána mond;)
    Én is Laura miatt szerettem meg az olvasást.
    Szerintem pont nem Laurát kellett volna minősítened.
    És ez csak szimpla fikázás volt, semmi alapja nincs a kritikádnak, hisz még el sem olvastad a könyveit. Csak irigy vagy rá, mert Ő az életében többet tett le az asztalra, mint Te;) először gondolkozz, jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, hogy lenne irigy egy nőre, akiről ilyen kritikát írnak a neten? :D

      Törlés
  29. Kedves Véleménye kifejtő! Én teljes mértékben ellenzem amit itt leírták. Szerintem Leiner Laura írása az egyik legjobb amit valaha olvastam ez a könyv szeretette még velem az olvasást puszta egyszerűségével. Remekül át tudta adni az érzelmeket amiket a főhős érzett. Humoros,elgondolkoztató és ami a legfontosabb bárki bele tudja magát képzelni a történetbe.Szerintem aki olvasta az mind rátalált saját magára a sorok között aki pedig nem annak kölcsön adnám a szemüvegem (a nem létező). Álltalában a negatív kritika az irigységet sugározza illetve az önmagában felfedezett hiányosságokat mutatja ki. Sajnálom, hogy ebben a könyvben csak a saját szánalmadat sikerült felfedezés de szegény véleményem szerint ez a legeslegjobb könyv amit valaha olvastam.

    VálaszTörlés
  30. Kedves Lisa Nowell!

    Nem értek egyet!!!
    Nem kell komoly könyveket olvasni, ahhoz, hogy valaki "művelt" legyen.
    Attól, hogy ezt olvassuk, az nem azt jelenti, hogy a komolyabb könyvek esetleg nem érdekelnek majd.
    Bár engem személy szerint nm fognak, mert nem szeretem a komoly könyveket)

    Velem IS Laura szerettette meg az olvasást. Minden könyvét imádom!

    Vannak elméletek, miszerint Reni és Cortez (♥) a 8/1-ben lefeküdtek. Csak ezt mind normálisan kifejezve.
    "Öhm. Hát, ha szerettem volna napot karikázni, utalva ezzel arra a dologra, amiért egy lány általában bekarikáz egy napot, akkor igen. A tegnapi pont lehetne." ~SzJG 8/1 Örökké (Február 17., Péntek)

    Nagyon is sokat tett a sikerért!
    Az egyik könyv végén írta a köszönetet az orvosainak, akik leállították, mert annyit írt, hogy már fájt a keze.
    Addig írt, míg nem kezdett el fájni a keze. Tehát csak az hogy mi minél hamarabb kapjunk egy jó könyvet, az egészsége rovására ment.

    Próbáld meg te elérni ugyan ezt mint ő. Írni egy ilyen jó sorozatot. (Bocsi. De ez lehetetlen, mert ez a könyv páratlan)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen? Honnan tudod, hogy igazat mondott? Egyébként meg miért van az, hogy mindenki azt mondja, hogy Lisa írjon egy jobb sorozatot? És ha em tud? Akkor is mi lesz? Összedől a világ? Bakker, attól még véleménye lehet!

      Törlés
  31. Szerintem ez egy nagyon jó könyv, nem kéne ócsárolni. Főleg nem úgy, hogy nem olvastad el az egész sorozatot - mint a kis ,,művedben" is említetted...
    Mi van, ha pl. valaki el szeretné olvasni, utánanéz a neten, hogy miről is szól, de pont a te kritikán aluli kritikádra akad rá? Nem fog elolvasni egy nagyszerű művet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akkor meg mi van? LL ne lesz gazdagabb, mi? Te meg nem fanolhatsz egy újabb emberrel. Bakker, neked nem mindegy?

      Törlés
  32. Kedves blogíró!
    Ezernél is több, a SzJG-nél sokkalta igényesebb könyv elolvasása után, öregedő fejjel vettem kezembe a sorozatot, és két hét alatt végigolvastam. (Bizony, ki is nevettek érte páran.) Egyrészt mindig is szerettem a jó ifjúsági irodalmat, másrészt ma már a gyerekeim számára is keresek olvasnivalót. Azt a tényt, hogy veled szemben nekem nagyon tetszett a könyv (bár Jókai szókincsét valóban nem lehet számon kérni az írónőn), magyarázhatjuk azzal, hogy az ízlések bizony különbözőek. Igazából csak arra szeretnélek kérni: ha kritikus blogot írsz, próbálj magaddal szemben egy kicsit igényesebb lenni. Az a rész ütötte meg legjobban a szemem, ahol ezt írod:
    "...ezt túlságosan elnyomják a mű nyelvtani hibája, mint a tőmondatok vagy a szóismétlés." Az Isten szerelmére, ezt hogyan voltál képes leírni? Egyrészt ami a nyelvtant illeti, legalább egyeztesd az egyes- és többes számot (elnyomják - hibája), másrészt a tőmondatnak semmi köze a nyelvtanhoz, az a stílushoz tartozik. Nem akarom a kedved elvenni, de ez még messze nem irodalomkritika :-)

    VálaszTörlés
  33. Kedves blogíró!
    (sajnos) A mai fiatalok nem nagyon szeretnek Petőfit olvasni! A mai fiatalok ilyen könyveket szeretnek olvasni! Ez szomorú, de én is olvasom a könyvet, és szerintem nagyon jó hogy egy író gondolt arra, hogy a mai fiataloknak milyen könyvet kell írni! tisztelet persze a kivételnek aki Petőfit is olvas a szabadidejében! A mai fiatalok nem rendelkeznek akkor szókinccsel, ez baj, de szabadidejükben gyanítom hogy nem fognak régi verseket vagy ilyesmiket olvasni. Én nagyon örülök hogy van egy írónő aki ilyen fantasztikus könyveket ír!!<3 :) és nem erőlködik! Sőt... csak egyre jobb könyveket ír! a bexi is egy nagyon jó sorozat! Nem tudom, vagy a te korosztályodnak nem való mert mer nagyobb vagy, vagy te nem ilyen vagy! Én bárkinek csak ajánlani tudom a könyvet!

    VálaszTörlés
  34. Kedves Lisa és kedves kommentelők! :)
    Bevallom őszintén, pár évvel ezelőtt én is lelkes rajongója voltam ezeknek a könyveknek, mert 15 évesen, kevés, főleg Alkonyat és pár John Green könyv után abszolút megnyert a könyv stílusa. Valójában úgy gondolom, hogy a könyv nyelvezete, stílusa teljesen passzol egy naplóregényhez, és mindenki aki ezt a könyvet a kezébe veszi, meg kell barátkozzon a ténnyel. Mindent összevetve, egyet tudok érteni a kritikával, nyelvi hibák, feltűnő gépelési hibák és több helyen szóismétlés rontja az összképet. Azonban azt kell mondanom, hogy fiatalkorban első olvasmányélményként tökéletes. Érthető, közel áll a fiatalokhoz, realisztikus (nagyjából) és magába szippantja az olvasót. Nem hinném, hogy ne lehetne vele a szókincsünket fejleszteni, főleg az első pár könyvvel, őszintén, Arnold stílusa nem győzött meg? Elárulom, nem az iskolában épült bele a rendszeresen használt szókincsembe a rezignált, indiszponált vagy a deprimált szó. Erről szerintem felesleges is vitát nyitni, ebben téved a blog írója.
    Tipikusan egy olyan könyvről beszélünk, ami rengeteg magyar fiatalt vett rá, hogy nem egy, hanem mindjárt tíz könyvet olvasson el. Ezek a könyvek indítják el a fiatalok személyes könyvtárát, ami később több tíz könyvvel gyarapodhat. Úgy állítva, hogy több évvel ezelőtt olvastam Leiner Laura könyveit, mondhatom, hogy igenis komoly olvasmányok kerültek a kezem közé, miután elolvastam ezt a sorozatot. Reni olvasmánylistája egy nagyon jó támpont, amit rengeteg olvasó megfogad. A Szent Johanna Giminek köszönhető, hogy a kedvenc könyveim közé tartozik a Zabhegyező vagy az Állatfarm, de emiatt hallottam először az Elveszett nemzedékről, és mondanom se kell, hogy anno a zenei ízlésemnek is jót tett.

    VálaszTörlés
  35. Kedves Lisa!
    Nem tudom, hogy nézed-e még az oldalt, ha igen, remélem örömmel töltenek el téged az új kommentek, amik az elmúlt hónapokban érkeztek.
    Na, de a lényeg: Nagyon tetszett a kritikád. Sok helyen vagy csak csupa jót, vagy csak rosszat olvasok nemcsak az SZJG-ről, de más könyvekről is. Tetszett, hogy a negatívumok mellett kiemeltél pozítív dolgokat is a könyvből.
    Szerény személyem 14 éves fejjel vágott bele ebbe a történetbe, miután karácsonyra megkaptam az első 3 kötetet. Bevallom, nekem tetszett. Mert sok szempontból valósághű volt, és nagyon jól tudtam azonosulni mind a főszereplővel, mind a történet egyes "nem túl népszerű" karaktereivel. (Sajnos jómagam is lúzer kategóriás vagyok, de azért lassan kezdem kinőni :)) A humort említetted a cikkben is, valóban vannak benne megmosolyogtató részek. Nekem Kinga lesz az örök kedvenc, talán ő a legjobban kidolgozott karakter, minden pszichopata vonása ellenére.
    Azonban most 17 évesen jutottam el odaáig, hogy befejezzem a sorozatot. Ugyanis bármennyire tetszett a történet, valahogy a harmadik rész után úgyy éreztem, pihentetnem kell a könyvet. Sajnos rosszul tettem, mert így már nem volt annyira nagy élmény, mintha akkor elolvastam volna az egészet. Ennek ellenére összességében jó volt, de sajnos már megtört az a "varázs", ami még pár éve körüllengett engem a mű olvasása közben.
    Mindezek ellenére örülök a jól megfogalmazott kritikádnak, tiszteletben tartom a véleményedet, és örülök, hogy megosztottad velünk.

    Remélem egyszer még elolvasod majd a kommenteket, és folytatod a blogot.

    VálaszTörlés
  36. Na, sehol semmi?! Úgy látom, a blog mégis végleg bezárt, és Lisa más elfoglaltságot keresett magának. Pedig kíváncsi lettem volna, miket reagál a későbbi hozzászólásokra.
    Remélem, időközben szorgalmasan tanult, és most már nem csak kritizálni tudja a profikat olyan fennsőbbséges kijelentéseivel, miszerint "plusz helyett mínuszba sodorja a szókincsünket és a fogalmazóképességünket". Talán azóta maga is meg tud különböztetni két közismert magyar kifejezést, és nem kever kettőből egyet, mint itt fent tette: "Nem haladhatunk el afelett, hogy". Közben talán tisztába jött vele: elhaladni valami MELLETT lehet csak, valami FELETT pedig elsiklani szokás. No mindegy, sok sikert az életben (munkában, családban, bármiben) :-)

    VálaszTörlés
  37. Válaszok
    1. Ne bántsd, biztosan csak egy túlfejlett öntudattal megvert tini (volt), akinek az évek során talán már benőtt a feje lágya.
      Amúgy most csütörtökön jelenik meg Leiner Laura új kötete, az Iskolák versenye-trilógia harmadik, befejező része. Alig várom :-)

      Törlés
    2. Szerintem lnyuodhanátok. Az egekig dicsőített sorozatotokat nem muszáj mindenkinek szeretnie, tudjátok mimdenkinek lehet véleménye, sőt, kell is, hogy legyen neki!

      Törlés
  38. Azt kívánom hogy lisa nowell haljon meg abortuszban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg kívánom, hogy legyél egyszer normális ember, mert mindenkine más a vélemyénye. Nem muszáj mindenkinek dicsőítenie drága Laurát ha nem akarja.

      Törlés
  39. ELEGEM VAN! A HOZZÁSZÓLÁSOK HÁROMNEGYEDE KÉSZ BORZALOM! MIÉRT KELL LECSESZNI VALAKIT AZÉRT, MERT NEM SZERET EGY HÍRES-NEVES SOROZATOT? EZ OLYAN, MINTHA AZÉRT NÉZNÉTEK LE VALAKIT, MERT BARNA A HAJA, PEDIG NEM TEHET RÓLA! GONDOLKOZZATOK MIELŐTT BÁRMIT IS ÍRNÁTOK! NÉZZETEK MAGATOKRA! EZ UGYANAZ, MINT A RASSZIZMUS, CSAK MOST MÁSÉRT ITÉLJÜK EL AZ EMBEREKET! NORMÁLIS DOLOG EZ? SZERINTEM NÉZZETEK TÜKÖRBE, MERT MINDENKI UTÁL VALAMIT, AMIT MÁS SZERET. ROHADT NAGY SZARBAN VAGYTOK, HA EGY KÖNYVÉRTÉKELÉSEN ENNYIRE FELHÁBORODTOK.

    VálaszTörlés
  40. Szia, ismeretlen!
    Nem tudom, rajtam kívül hányan kaptak értesítést a bejegyzéseidről, nem hiszem, hogy így, évek múltán sokan elolvasnák őket. Tulajdonképpen megtiszteltél vele, hogy az én eddigi hozzászólásaimra nem válaszoltál, pedig én is kritizáltam - de se nem személyeskedtem vele, se le nem bunkóztam. Valamennyire igazad van, de te is egy kicsit túlzásba vitted ezzel a csupa nagybetűs kiabálással a végén, és te is vagdalkozol, csak a másik irányban. Gondolj bele: a rasszisták sosem a véleménye miatt üldöznek valamit, hanem olyasvalamiért, ami adottság, amiről nem tehet - például a bőre színe. Ha valaki nekiáll leírni egy ilyen fércművet egy végig sem olvasott könyvsorozatról, mint Lisa tette, akkor csak magát hibáztathatja, ha beleszalad a pofonos bozótba. Ez nem egy alapos, megfontolt, érvekkel alátámasztott írás volt, hanem valakinek a vagdalkozása, amivel tudatosan belegázolt mások érzelmeibe. Nem azt írja, hogy neki nem tetszik, hanem kerek-perec kijelenti, hogy ez egy KAKI, bár más szót használt volna, ha nem akar finomkodni. Azt pedig még egy nála százszor műveltebb kritikus sem merné leírni, amit Lisa megenged magának: "...jobban tenné, ha nem próbálkozna" - üzeni nagy mellénnyel. Szerinte olvassunk inkább "minőségi blogokat" a nálánál jobb amatőröktől (?!). Hidd el, ezeket figyelembe véve érthető az emberek reakciója, bár az alpári hang valóban megengedhetetlen.
    Utóirat: az Iskolák versenye harmadik, befejező kötete komoly csalódás volt, ha ennyire esik a színvonal, Laura további műveit már én sem fogom védeni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én kérek bocsánatot, csak nagyon fel tud húzni, ha valaki ennyire letámad egy embert, a vélemémye miatt, tudom én majdnemhogy ugyanezt tettem. Egyébként attól, hogy Lisa csak 3 hpkönyvet olvasott a sorozatból, attól még lehet véleménye. Amúgy azt is csodálom, hogy azokat például nem szólpják le az emberek, akiknek tetszik. Én a rasszizmussal csak úgymond összehaosnlítottam ezt a dolgot, mert szerintem ez hasonlít rá. Ezzel nyilván nem kell egyetérteni, de én ott például már nagyon kiakadtam, amikor azt írta valaki, hogy "kívánom, hogy Lisa haljon meg abortuszban!"- itt azért szerintem jogosan fel lehet háborodni, mert ilyet akkor sem lenne szabad mondani, ha nagyon dühösek és idióták lennénk.

      Törlés