2015. április 30., csütörtök

Kritika #40 - Édes élet

* Hola people *

Elnézést kérek, hogy ennyire megvárattalak, itt is lenne a kritika, bár leszögezném, hogy építőnek szántam, mintsem bántónak.

Cím: Édes élet
Író: Németh Barby
Link: http://edeseletdolcevita.blogspot.hu/


Kinézet

Fejléc: Maga a fejléc nem annyira nyerte el a tetszésemet, legalábbis nem teljes mértékben. Nagyjából értem, hogy miért van rajta ennyi kép, viszont szerintem ezt nem így kellett volna megoldani. A fejléc alapjára tettem volna fiú, illetve a füzetek, naplók képét, és a lányt tettem volna előtérbe. Maga az iskola folyosója nagyon jó helyen van ott, és úgy, ahogy van, viszont a többi dolgon változtatnék, mert nekem, ebben a formában egy kicsit szétszórt az egész alkotás. A felirat típusa lehetne kiemelkedőbb, egy picit erőteljesebb, ráadásul, ha csak egy pár milliméterrel is, de fentebb helyezkedne el, akkor nem zavarna bele a menü, és máris sokkal jobb lenne. 

10/7 -

Design: Maga a kinézet elég egyszerű, ahhoz képest, hogy HTML kóddal van elkészítve, ami tetszik. A füleknél mindenképp megoldottam volna, hogy ne csak az éppen használt – azaz megnyitott – legyen árnyékos, mert akkor az egész sokkal átláthatóbb és stílusosabb lenne. A modulok sorrendjével nincs nagy gond – bár az oldalmegjelenítést feljebb, és az információkat lejjebb tennem, vagy, betennék az első két modul közé egy képet – és a betűtípusokkal is teljesen meg vagyok elégedve. 

10/8 – szép, és szolid, de valami hiányzik belőle.


Történet


Észrevételek: A modulsávban elhelyezkedő kisebb leírás nem kifejezetten keltette fel az érdeklődésemet, egyszerűen semlegesnek találtam. Oké, hogy egy iskolás lány történetéről van szó, de csak történik benne valami izgalmas – remélem – tehát én mindenképp beleírtam volna valami olyat, ami után érdemesnek találom elolvasni, ami kíváncsiságot kelt bennem.

Tartalom: Sajnos, nem kellett csalódnom, pont azt kaptam, amire számítottam. A blog – számomra – unalmas volt, igen, talán tényleg olyan dolgokat írsz le benne, amik bármelyikünkkel megtörténhetnek, vagy esetleg meg is történtek, és pont ezért unalmas. Igaz, a leírások és a párbeszédek aránya tökéletes, a bejegyzés hosszúságával együtt, ráadásul a szöveg is szép, és rendezett, viszont mint mondtam, én hiányolom belőle az izgalmat. Több fejezetet is elolvastam, és egyikben sem találtam meg azt, amit kerestem: izgalmat, fordulatokat, különlegeset. Ha teljesen félre tesszük a gimis blogokról szőtt előítéleteket, akkor is azt kell mondjam, hogy olyan mint a többi, egyedül abban különbözik, hogy ez tényleg olyan, mint a valóság, illetve, hogy egyébként van érzéked az íráshoz, csak rosszul választottál.

10/4 – maga az írás, tényleg szép, de ebben a pontban a tartalmat kell pontoznom. Megjegyzem, ahogy észre vettem egyedül vagyok ezzel a véleménnyel. 

Helyesírás: Helyesírási hibákat nem találtam, viszont a prológusban, és a közepe tájékán valamelyik részben több szóismétlést is észrevettem, mint például a gyermeke, és a barátnőm szavak. Mivel lopás gátló kód van a blogon, kimásolni semmit sem tudtam – így elég szerény példaszámmal tudok érvelni -, de tisztán emlékszem egy olyan mondatra, hogy ’ De szerencsére van két felelősségteljes testvérkéje, aki vigyáz testi épségére…’ – gondolom te is látod a hibát, ami az volt, hogy a mondat első felében többes számban írtál, majd a végét egyes szám harmadik személlyel fejezted be. Ezen kívül talán még annyit tudnék mondani, hogy a számok betűkkel kiírva sokkal szebbek – szerintem. 

10/8 – olyan, hatalmasan nagy hibákkal nem találkoztam.


40/27 - 

Ölel Titeket:
Lisa Nowell xx

1 megjegyzés: