2015. május 5., kedd

Kritika #41 - Youtube sztár

*Hola people*

Hihetetlenül hálás vagyok a feliratkozásokért és minden más megnyilvánulásért is, amit a blogon tesztek, soha nem gondoltam volna, hogy egyszer negyvenen is leszünk, köszönöm nektek!
***

Író/k: Follow Dorii és Zsófi
Cím: Youtube sztár
Link: http://youtubesztar.blogspot.hu/



Kinézet

Fejléc: A fejléc egészen egyszerű, ami nem minden esetben baj, de itt nem nyerte el a tetszésemet. A bal oldala  rendben is lenne, viszont a jobb oldalán - illetve középen – nem értem miért van rajta kétszer a lány, főleg, hogy nem is annyira illik oda színben, inkább a szélsőt tettem volna szépen oda, vagy kerestem volna más megoldást. A felirat rendben van, ötletes, hogy magát a szimbólumot, logót – vagy minek nevezzem – tették/ed oda. 

10/ 6 – oké, nem kell a legmodernebb elvárásoknak megfelelnie, de így is lehetne kicsit elrendezettebb. 

Design: Az első ami szemet szúrt az volt, hogy a sablon szélessége nagyon keskeny, mindenképp szélesebbre venném, mert szerintem, úgy sokkal szebb lenne, már csak a szöveg szempontjából is. A háttér elég egyszerű, szerintem nem ártana lecserélni, mondjuk valami mintásra, esetleg olyanra, ami a fejléchez is passzol – gondolok itt valami textúrára. A modulok és azok sorrendjén szerintem elkellene egy kis változtatás. A legelső – azaz történetről – modult megpróbálnám valami kóddal sorkizártra állítani, mert ezerszer szebb lenne; alá jöhetne az oldalmegjelenítés, a menü és/vagy a szavazás, majd a chat, és a rendszeres feliratkozók modulok. A népszerű bejegyzéseket leszedném, a következőnek pedig az információkat, és a ha könyv lenne nevezetű modulokat tenném be. Legutolsónak pedig jöhetne az archívum. Bekukkantottam a szereplők nevezető fülbe, ahol kellemes meglepetés ért. Igaz, hogy a képek nem minden esetben egyeznek színben, viszont az alapjuk egyforma, ami kifejezetten tetszik! A részek oldalnál már másabb volt a helyzet, mivel ott az első fejezetet találtam meg, ahelyett, hogy az összes rész lett volna felsorolva, tehát ezen mindenképp javítanék. Végezetül a színeket mindenképp harmonizálnám, például lehetne szürke – rózsaszín, mintsem fekete, rózsaszín, lila, kék és pink.

10/5 – nagyon szétszórt, olyan két perces munka érzetet kelt. 


Történet

Észrevételek: A történetről modulban olvasott kis leírás semmi izgalmat és sejtetőséget nem keltett bennem, nincs benne semmi olyan, mi kíváncsiságot kelt az olvasóban, szinte olyan, mintha előre elárulnád egy vicc végét. 

Tartalom: Elég volt a prológust elolvasni ahhoz, hogy sablonosnak és unalmasnak hangzon a történet, ráadásul olyan információkat osztottatok meg benne, amiket másképp kellett volna kiadni, mondjuk a történet közben is kiderülhettek volna, e mellett pedig a prológusnak vagy egy, a történet szempontjából fontos eseményt kell tartalmaznia, vagy be kell vezetnie a történetbe, hát ebből a tiétek egyiket sem takarta. Az első két részt elolvasva feltűnt, hogy az elején még sokkal csomósabban a mondatok, amíg a másodikban már simábbak, sokkal finomabbak, viszont a sablonosság semmit sem változott. Nagyon sok tőmondat van benne, sokszor olyan helyen is, ahol érezhető, hogy azt a két mondatot egybe kellene írni. A részek nagyon rövidek, hiába állítjátok keskenyre a sablont, attól a részek nem lesznek hosszabbak – szerintem körülbelül ezerötszáz és háromezer között teljesen rendben vannak. Maga az alap sztori egyedi – vagyis még nem találkoztam ilyennel – viszont a megfogalmazásba nem lehet bele élni magad, és unalmas is, így hiába nincs sok ilyen blog – pont ilyenre gondolok - mégis egy picit sablonos. 

10/ 5 -

Helyesírás: Rengeteg helyen találkoztam szóismétlésekkel, viszont helyesírási és elgépelési hibával már kevesebbszer. Ahogy látom már változtattatok, de mindenképp elmondom, hogy az írásjelek után minden esetben szóközt teszünk. A zárójelek, illetve a …- ok teljesen feleslegesen, ahogy a megsokszorozott betűk, zárójeles kérdőjelek és idézőjelek is. A számok betűkkel kiírva sokkal szebbek, bár ezt sokan nem veszik hibának. 

10/7 - 

Ölel Titeket: 
Lisa Nowell xx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése