2015. április 7., kedd

Milyen egy jó tartalom?

* Hola people*

A szünetben volt időm blogos csoportokban nézelődni, ebből adódóan pedig egy-két új bloggal találkoztam szembe. Sajnos, nem találtam olyan történetet, ami igazán elnyerte volna a tetszésemet, de ettől függetlenül tényleg nagyon sok blogot megnéztem, esetleg még el is olvastam néhány részt, de akadt olyan is, amit akkor sem tudtam volna három mondatnál tovább olvasni, ha az életemen múlt volna. Kritikus – vagy valami olyasmi – nézőszemmel, a hibákat sem hagyhattam figyelmen kívül, amik azért bőven akadtak. Sikerült azt is megfigyelnem, hogy manapság egyre több gyönyörű designnal rendelkező, de borzalmasan megírt oldalt láthatunk, illetve még van egy két ízléstelen – de a legrosszabb fajta – kinézettel és emellett még szar történettel rendelkező bloggerina is.

Nem is olyan régen volt, hogy írtam pár igénytelen bloggerinának, persze finoman és kedvesen – azért nem babusgatva -, hogy én a helyében változtatnék néhány dolgon – itt helyesírási hibákra, szóköz hiányokra, csak párbeszédes részékre gondoltam.  Egy lány válaszolt, a másik kettő pedig nem. Az előbb említett xy válasza pedig azt volt, hogy:

 „Szia!
Nem törekszem profi írásra egyáltalán, mondhatni magamnak írok és annak a pár (
!) feliratkozómnak.
Ezért nem igazán tervezek változtatni semmin.Ha valakinek nem tetszik az írásom formája/módja/története, figyelmébe ajánlom a piros x-et fennt. :)
Nincs szó arról, hogy nem fogadok el kritikát, de ez már túl gyökeres változtatás lenne, az pedig már úgy érzem nem én lennék!

Hát oké, én megpróbáltam, a lelkiismeretem tiszta, ez után pedig már nincs mit tennem. Általában – legalábbis a legtöbb író – arra törekszik, hogy fejlődjön és elfogadja a tanácsokat, illetve tanul a hibáiból, és másokéból is, mert így lehetünk jobbak. Amennyiben egyesek úgy érzik, hogy, ha helyesen írnának, odafigyelnének arra, hogy ne csak párbeszédből álljanak a részei, akkor ez már nem az ő stílusuk lenne, akkor az már az ő dolguk. Ha többet ér, egy ’folytasd’ komment, rendben, erre szoktam azt mondani, hogy menthetetlenek.

Most erősen letértem a lényegről, de rázódjunk vissza a témához. Szóval, mint mondtam, nagyon sok blogot megnéztem, mindenféle kategóriában: történet, design, magazin. Minden blogban – tisztelet a kivételnek – volt, valami közös hiba. Valami, amit mindenhol elrontottak – véleményem szerint.

A tartalom – fülszöveg


Egyszerűen sorban, egymás után jöttek a blogok, egyre gyatrább és unalmasabb fülszöveggel. Nem, hogy unalmasak voltak, hanem egyszerűen jellegtelenek, és semmitmondóak.
Általában a tartalom az, amit  legelőször elolvasunk, mégpedig azért, mert kiszúrja a szemünket, a legtöbb esetben a modulsáv legelső moduljaként szerepel. A fülszöveg rövid ismertetést ad a történetről, így megtudhatjuk, hogy érdekel a minket a téma, vagy sem. A legtöbb ember ez után nyomja meg az kilépés gombot, vagy olvas tovább, ezért is lenne olyan fontos különlegessé tenni ezt a néhány sort.

Mellékesen megemlítem, hogy minden típusú blognál fontos ez a pont, akár a design vagy magazin blogoknál is. Miért? Azért, mert szerintem nagyon sok minden kiderül az illető(k) munkájáról, és jelleméről e pár sor alatt. Ráadásul rettentően unalmas már a ’ nyolc csodálatos bloggerina egy napon találkozott’ és hasonló kezdésű szövegek.

Milyen egy jó tartalom?


Szerintem, egy jó tartalom rejtélyes és egyúttal izgalmas is, hogy kíváncsiságot keltsen az olvasóban. Megismertet néhány lényeges pontot a történetből, de mégsem árulja el a lényeget. Megmutat egy picit a szereplő(k)ből, de mégis kérdőjelet hagy az emberekben. Végső soron pedig árulkodik az író stílusáról. Tulajdonképpen olyan, mint a kindertojás. Tudod, hogy milyen az íze, de sosem tudod, hogy milyen meglepetést tartogat a belseje. 

Ölel Titeket:
Lisa Nowell xx

2 megjegyzés: