2015. május 18., hétfő

Kritika #43 - Lovable

*Hola people*

Elnézést, hogy idáig megvárattam a kritika kérőket, illetve azokat, akik helyre vadásznak! Ennek oka, hogy kissé lebetegedtem, de most már igyekszem újult erővel visszatérni, és dolgozni a további rendeléseken. Még mindig szépen kérlek Titeket, hogy nézzétek meg a listát, és, ha NINCS hely, akkor ne rendeljetek, mert a telt limitnél érkező rendeléseket NEM tudom figyelembe venni. Köszönöm!
***
Cím: Lovable
Író: Chamomile
Link: http://lovableniallhoranfanfiction.blogspot.hu/


Kinézet

Fejléc: A fejléced hihetetlenül szép. Eleve maga a szín – a kedvenceim közé tartozik -, és az ehhez társuló kivágások, a szereplők elhelyezése, illetve az a fénycsík, leírhatatlanul tetszenek. A fejléc hangulata teljes mértékben tükrözi a blog hangulatát, és e mellett még komolyságot sugároz magából. A felirat lehetne kiemelkedőbb, mégis picit halványabb is – a fekete szerintem erős a többihez -, de egyébként nem nagyon tudnék belekötni.

10/9 – minden csodálatos, de a felirat egy picit mégis ront.

Design: A háttér – ami minta nélküli – tökéletesen passzol az előbb említett komolysághoz. A modulokkal nincs különösebb problémám, bár az oldalmegjelenítést mindenképp fentebb tenném, illetve az üdvözöllek a blogon nevezetű modult a többihez alakítanám, mert nekem nem jön be, hogy az más kóddal van. Kilóg a sorból, és nem jó értelemben.
10/9

Történet

Észrevételek: Az Üdvözöllek a blogomon! nevezetű modulban leírtak után valami különlegesre számítottam, de sajnos a történtet elolvasva semmit sem kaptam vissza az ott ígértekből.

Tartalom: Először nem akartam elolvasni a történetet, mert tízen-húszon fejezeteket, csak külön kérésre szoktam teljes mértékben átnézni, viszont a Te blogodnál mégis megtettem. Ennek első oka az, hogy a fejezetek rettentően rövidek, legalább a mostaninak a másfél, kétszerese kellene. A másik ok az, hogy hiába tettem félre directioner énemet, azért érdekelt a történet, már csak Niall miatt is. Szóval, mint mondtam, a történet olvastatja magát, viszont ettől függetlenül semmi sem történik benne. A fent ígértekből semmi sem valósult meg, idáig ez a történet is a sablonos fanfictionok kupacába landolt, nem tudom, hogy tartogatsz e még valamit a tarsolyodban. A lány személyisége sem teljesen egyedi, sok helyen láttam már hasonlót, illetve Niall-ből sem mutatsz meg semmi újat. Összességében, sajnos be kell valljuk, hogy – idáig – egy sablonos sztorival állunk szemben, azt félretéve, hogy egy fanfictionról beszélünk – akár az, akár nem, sablonos. A fejezetek hosszúságát mindenképp megnövelném, illetve tennék beléjük valami izgalmat. A leírások nagyon szépek, illetve a párbeszéddel szembeni arány is jó, de az előbb említett dolgokat mindenképp megfogadnám.

10/6 – olvastam, mégis sablonos és unalmas, hajrá, használd a fantáziádat, semmi se szabjon határt!

Helyesírás: Na, akkor kezdjük az elején, mert itt már több gond volt, mint az előző résznél. Szerintem inkább elgépelési hiba volt, mint helyesírási, de rengeteg helyen találtam lemaradt betűket, mint például: „Kettőknek is van hely abban a barlangban? - néztem rá megvetően, majd felálltam és otthagytam a férfit. ” majd „-Jó vagy? - kérdezte a srác.” aztán „is árul el hogy hol vagy.” Ezen kívül olyan hibát találtam még, hogy a tévét, TV-nek írtad. Az ilyen szavakat ( mint vécé, tévé ) hosszan – ahogy ejtjük -, a számokat meg betűkkel írjuk. Feltűnt még, hogy a vesszőket képest vagy a legalapvetőbb helyeken elhagyni ( például a hogy szó előtt ), a bonyolultabb helyekről meg ne is beszéljünk. Az elgépelt szavakon egyszeri, maximum kétszeri átolvasással, vagy egy jó bétával ( béta: olyan személy, aki érzelmileg független tőled, és rávilágít a helyesírási, illetve egyéb hibáidra ) lehet segíteni, a vesszőhibákat pedig hangos olvasással el tudod kerülni. Végül pedig még a mondatok végén elhelyezkedő írásjeleket említeném meg, amik sokszor felkiáltójelről pontra cserélődtek. 

10/6 - több odafigyelést igényel.

40/30 -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése