2015. május 27., szerda

Kritika #45 - Die Verfluchten

*Hola people*

Hihetetlenül, elképesztően, leírhatatlanul, elmondhatatlanul hálás vagyok nektek! Elképesztő, hogy már 50-en vagyunk, soha nem hittem volna, hogy egyszer ennyien leszünk! Szédületesen, szenzációsan és észveszejtően hihetetlenek vagytok! Köszönöm nektek! ( Ja, és hálám jeléül egy meglepetéssel készülök, de ez egyelőre legyen titok! )
***

Cím: Die Verfluchten
Író: Dorothy C.
Link: http://dieverfluchten.blogspot.hu/

Kinézet

Fejléc: A fejléceddel kapcsolatban megoszlik a véleményem. Egyrészről tetszik a színvilág, a karakterek elrendezése és a felirat, másrészről viszont a színek még sincsenek teljesen rendben. A bordó jó választás, de a szereplők eldolgozatlan széle - mondjuk van egy olyan sejtésem, hogy szándékos - és a karakterek képének színbeli eltérése rontja az összképet. Tehát, mindent egybevetve nem ronda, csak kicsit összecsapott. 
10/ 6.5 -

Design: A HTML kódoktól eltekintve nagyon elnyerte a tetszésemet, hogy az eredeti sablon formát - remélem érted mire gondolok - használod. A háttér véleményem szerint nem egészen illik ide - maximum színben -, a szélességek és a színvilág viszont pompás. A modulok elrendezése jó, a nevek - olykor - egyediek és a tartalmuk is (!) viszont a számon megpróbálnék csökkenteni, mert szerintem túl sok van belőlük. A betűtípusok és színek is tetszenek, minden olyan letisztult és hangulatosa, az apróbb hibákat figyelmen kívül hagyva.
10/8.5 - ezek a félpontok...

Történet

Észrevételek: A blogodat rengetegszer láttam már csoportokban, és többször is megakadt rajta a szemem, ami részben a német címnek köszönhető. Először idegesített, hogy nem tudom mit jelent  - közben rájöttem, hogy a modulsávban fel van tüntetve -, viszont a sok angol és magyar cím között hihetetlenül egyedi, nemigen találkoztam még hasonlóval, tehát mindenképp felhívja az emberek figyelmét. ( Illetve, bár csak részben tartozik ide, megjegyzem, hogy a fülek igazán érdekesek és színesek! )
+1 

Tartalom: Huh. A blog egy érdekes, sokunk számára ismeretlen világot mutat be, ráadásul a múltban játszódik - ha jól vettem le -, ezzel pedig eltér a szokásos sémától; egyedi. Nem találkoztam hasonlóval - vagyis régi időkben játszódóval igen, de magával ezzel a témával, így, nem -, amiért elismerésem. Engem nem köt le - mondjuk mi az, ami igen? -, teljesen eltér a világomtól, de ettől függetlenül olvasóid száma azt mutatja, hogy ezzel igencsak egyedül vagyok. Szépen fogalmazol, a leírások és párbeszédek elhelyezkedése és aránya is rendben van, illetve a fejezetek hosszúságával sincs baj - bár inkább felfelé kalandozz vele, és ne lefelé -, az egyetlen amit hiányolok, azok a régies időkre utaló jelek. Gondolok itt magára a történetre, és persze a dőlt betűs részekre, ahol igazság szerint nem találkoztam semmivel, ami az időre utalna - mint például magázódás, esetleg régies szavak, beszédstílus és  hasonlók. Összességében a történet egyedi, viszont hiányzik belőle valami, ami megspékelné magát a történetet - esetleg a te tehetségedből fakadó dolgokra gondolok, vagy azokra amiket fent említettem. 
10/7 -

Helyesírás: Konkrét helyesírási vagy elgépelési hibával nem találkoztam, inkább szóismétlések fordultak elő, azok is ritkán. A legfőbb hiba amit találtam, az a mondatbeli szavak elhelyezése. Már nem tudom pontosan melyik fejezetben, de volt egy mondat, ahol a kérdésben az adott férfi nevét a közepére helyezted a vége helyett, e mellett pedig néhány helyen szebb kifejezéseket használtam volna "finom ráncok keletkeztek" helyett, mondjuk ' finom ráncok jelentek meg', persze ez a legkevesebb, már csak apró finomítás. 
10/9 - nem hiszem, hogy a sok dolga van a bétádnak, de azért elismerésem a hibák elkerüléséért.

40/31 +1 -

Ölel Titeket:
Lisa Nowell xx

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát.
    Mivel nem köt le a blog-és ezért nem is vagy gondolom az olvasóm, ezért megosztok veled egy jó nagy SPOILER-T, ami az ok arra, hogy nem régies stílusú:
    SpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoiler
    A jövőben játszódik, nem a múltban ;) - direkt régies, 19. századi hatást akartam elérni, megzavarás képen.
    SpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoiler vége

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wow. Hát, ez még inkább fokozza az egyediséget. :)

      Ölel, Lisa Nowell xx

      Törlés